سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایمرد ، خواهنده را همچون پر است . [نهج البلاغه]
قاصدک
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» کبر گنجی وجود امام مهدی(عج) را انکار کرد

 ا درج مقاله ای در سایت آمریکایی "رادیو زمانه"

 کبر گنجی وجود امام مهدی(عج) را انکار کرد
خبرگزاری فارس: اکبر گنجی در مقاله جدید خود که در سایت آمریکایی "رادیو زمانه" منتشر شده وجود امام دوازدهم(ع) را انکار کرد.
 ه گزارش خبرگزاری فارس، گنجی که پیش از این ابراز عقیده کرده بود که غزوات پیامبر اسلام(ص)، ترویج خشونت بوده و فاجعه کربلا ناشی از شمشیر زنی پیامبر(ص) و امام علی(ع) در جنگ‌های بدر و حنین بوده است، در مقاله‌ای جدید در سایت آمریکایی "رادیو زمانه" با جدا کردن خود از خیل مسلمانان شیعه، نوشت: «دلیل وجود "امام دوازدهمِ شیعیان" چیست؟»
 ی که در سراسر این مقاله مفصل کوشیده است انتساب قرآن را به خداوند انکار کند، افزوده است: «چگونه می‌توان حیات فردی به طول چند قرن را موجه نمود در حالی که مطابق مستندات تاریخی ارائه‌شده از سوی محقق ارجمند، جناب مدرسی طباطبایی، این باور برخاسته از نزاع‌های خانوادگی بر سر ارث و میراث و جانشینی است.»
 ین روزنامه‌نگار که در روزنامه‌های زنجیره‌ای جامعه، طوس، خرداد، صبح امروز، نشاط و دیگر نشریات اصلاح‌طلب قلم می‌زد، پیش از این در مقاله پیشین خود درباره ساختگی‌بودن قرآن مجید به دست پیامبر(ص) تحت عنوان "قرآن محمدی"، ضمن ساختگی‌خواندن مذهب حقه تشیع آورده بود: «مدرسی طباطبایی، در کتاب خود، فرآیند ساخته‌شدن تشیع را تبیین می‌کند. به عنوان مثال، وی با مستندات تاریخی نشان می‌دهد که چگونه گروه کوچکی از یاران امام یازدهم، امام دوازدهم را برساختند. وی مستندات تاریخی بسیاری در کتاب‌اش آورده که مدلولش این است: دوازدهمین امام شیعیان (حضرت مهدی[عج]) وجود خارجی ندارد، امام غایب[عج]، برساخته نزاع‌های خانوادگی بر سر ارث و میراث است.»!
 نجی سپس نتیجه‌گیری کرده است که « "وجود نداشتن امام دوازدهم شیعیان[عج]"، نتیجه منطقی مستندات تاریخی کتاب طباطبایی است. به تعبیر دیگر، نیت مؤلف و باورهای کلامی او یک چیز است، و "مقتضیات درون متنی" چیزی دیگر. مدرسی طباطبایی می‌نویسد: "در وصیت‌نامه‌ای که از حضرت عسکری (ع) به جای مانده بود؛ ایشان تنها از مادر خود نام برده بودند... مدرسی مدعای خود در خصوص وجود نداشتن امام دوازدهم[ع] را از راه دیگری هم تثبیت می‌کند و می‌گوید: تنها خواهر امام یازدهم، که جز جعفر [کذاب]، تنها بازمانده از حضرت هادی[ع] بود از جعفر پشتیبانی کرد و این یعنی خواهر امام[ع] هم منکر وجود فرزند امام یازدهم[ع](حضرت مهدی[عج]) بود. مدرسی طباطبایی نکات دیگری هم در تأیید مدعای خویش عرضه می‌دارد و می‌نویسد: ...از نظر شیعیان، امام، حتماً باید دارای فرزند باشد، از این‌رو، برخی از شیعیان حضرت عسکری[ع]، به دلیل آنکه ‌ایشان بدون فرزند درگذشته است، اصل امامت ایشان را انکار کردند... گروه دیگری از شیعیان هم به وجود امام دوازدهم[عج] اعتقاد یافتند و نزاع‌شان بر سر مدت غیبت امام دوازدهم[عج] آغاز شد. آنها، طول مدت غیبت را شش روز، یا شش ماه یا حداکثر شش سال تلقی می‌کردند.»
 نجی سپس به نقل افسانه‌هایی مبنی بر دنیاپرستی و مال‌دوستی و قاتل‌بودن امام حسن عسکری(ع) پرداخته و می‌افزاید: «نزاع‌های مالی در زمان حیات امام یازدهم[ع] آغاز شد. در این نزاع‌ها، امام یازدهم[ع] حکم قتل نماینده مالی پیشین خود (فارِس) را صادر کرد و یکی از پیروان آن حضرت فارِس را به قتل رساند و قاتل، تا زمان فوت خود از امام یازدهم[ع] مستمری دریافت می‌کرد.»
 تاب منتشرشده از سوی مدرسی طباطبایی که در آمریکا ترجمه شده است پیش از این به علت طرح مسائل تشکیکی در دین، انتقادات بسیاری را برانگیخته بود.
 ین در حالی است که نویسنده خود در مقدمه کتابش اذعان کرده است: «به خاطر همین مسائل جنبی مطرح شده در کتاب، برگردان فارسی آن سودمند نیست چه برخی از مباحث زمینه‌ساز تدوین آن، در جوامع ما مطرح نبود و تحریک ساکن، موجبی نداشت.»
 درسی طباطبایی از سال 1355 متناوباً و از سال1358 مستمراً برای ادامه تحصیلات جدید در کشور انگلیس به سر برد و از سال 1361 تا کنون مقیم آمریکاست.
 کبر گنجی که پیش از این خواستار به رسمیت شناختن زنا و همجنس‌بازی در قالب دین شده بود، قصد دارد قسمت دوم و سوم مقاله اخیر خود درباره تشکیک در الهی‌بودن قرآن مجید را ظرف روزهای آینده منتشر کند.
انتهای پیام/خ



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » آسمانی ( چهارشنبه 87/7/17 :: ساعت 1:31 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

انتقال وبلاگ
بازگشت دوباره
خداحافظی
راز عدم ازدواج حضرت معصومه (س)
توبه قاتل
[عناوین آرشیوشده]