سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اطمینان به هرکس، پیش از آزمودنش [نشانه]درماندگی است . [امام علی علیه السلام]
قاصدک
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اللهم الرزقنا زیاره حج بیتک الحرام

با سلام خدمت دوستان خوبم امروز ادامه خاطراتم رو از سفر به خانه خدا براتون مینویسم.

بعد از این به زیارت دوره مخصوصه می‌رویم که در این دوره با همکاری بعثه رهبری به کاروان تشکل‌ها اختصاص یافته اس

اولین مکان مسجد اجابه یا مسجد مباهله است. راهنما توضیح می‌دهد که دراین واقعه پیامبر چه شأن و مرتبتی برای زنان قائل بوده است، اما الان زنان در عربستان چه وضعیتی دارند که حق رانندگی، حق رأی و حتی شناسنامه مستقل از پدر یا شوهر خود ندارند و در دانشگاه هم فقط یا دبیر می‌توانند بشوند یا پزشک مخصوص زنان و بقیه امور برای آنها ممنوع است.
مسجد ابوذر غفاری که امیر المومنین و حسنین در هنگام تبعید ابوذر به ربذه او را بدرقه کردند، مکان بعدی زیارت دوره مخصوصه بود.
راهنما ساختمانی را نشان می دهد و می‌گوید سیستم تبرید مسجد النبی اینجاست، 6 کیلومتر خارج از حرم، که به وسیله یک کانال 4 در 6 از زیر زمین به حرم منتقل می‌شود و می افزاید که مسجد النبی با حیاط‌ها و پشت بام یک میلیون و ششصد هزار نفر گنجایش دارد.
مسجد بنوحارثه که پیامبر در مسیر برگشت از جنگ احد در آنجا استراحت کردند، امیرالمومنین آنجا زره خون آلود پیامبر را از تن ایشان درآوردند را هم از داخل ماشین می‌بینیم و به احد باز می‌گردیم.
کوه احد با طول 40 و عرض 3 کیلومتر و ارتفاع از سطح دریا 476 متر و 300 متر از سطح زمین بلند است و بنا به روایات دری از درهای بهشت است.
روبروی احد، جبل رمات است که مسجدی آنجا بوده که پیامبر در آن عده‌ای را عفو کردند که الان توسط وهابیون تخریب شده است. مسجد دیگری هم بوده است که محل شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا بوده و آن هم توسط وهابیون تخریب شده و اثری از آن باقی نمانده است.
به سمت تنگه کوه احد به راه می‌افتیم، جایی که پیامبر در آن جا بودند و می‌گویند هنوز بوی خوشی ار آن به مشام می‌رسد، راهنما توضیح می‌دهد که برای امتناع از زیارت این ناحیه از سوی وهابیون دائم در مسیر قیر تازه می ریزند تا صعب العبور شود!
به راه که می افتیم عده‌ای از کودکان وهابی به دانشجویان سنگ‌پرانی می‌کنند، یکی از دانشجوها می‌گوید اینها احتمالاً نسل همان عده‌ای هستند که به پیامبر در احد سنگ زدند.
یکی دیگر از دانشجویان درحالیکه بغض کرده می گوید: اینها نسل متمدن اعرابند و این‌قدر آزار و اذیت می‌کنند، ببینید 14 قرن پیش آن عرب جاهلی چه بر سر پیامبر و اهلبیت آورده‌اند؟
راهنما جایی را نشان می‌دهد که پیامبر بعد از جنگ احد به آنجا آمده و نماز خوانده است و قبلا مسجد بوده، اما اکنون به دست وهابیون تخریب شده است. راهنما می‌گوید: اینجا که امامزاده و قبرستان نبود که خراب شده، مسجد که دیگر شرک نیست! که تخریبش کردند.
محل اردوگاه سپاه اسامه را از داخل ماشین نگاه می‌کنیم و به سرعت عبور می‌کنیم، باغ عریض را هم می‌بینیم که توسط امام باقر(ع) وقف شیعیان مدینه شده بوده است و مقبره علی بن جعفر عریضی پسر امام صادق(ع) هم اینجا بوده که توسط وهابیون تخریب شده است.
در ادامه راه محل تقریبی دو سه مسجد دیگر را هم می‌بینیم که توسط وهابیون تخریب شده و اثری از آن نمانده است.
وادی را می‌بینیم که پیامبر آن را به امیرالمؤمنین داده بودند و حضرت در آنجا 24 حلقه چاه حفر کردند که هنوز هم مورد استفاده است و به ابیارعلی معروف است و نخلستان‌های مدینه از آن ارتزاق می‌کنند.
راه‌آهن در مدینه مقارن با حکومت عثمانی‌ها وجود داشته است، که توسط وهابیون بدلیل "شرک بودن قطار" ! تخریب شده است.
چند جای دیگر را هم می‌بینیم و برمی‌گردیم به سمت هتل، به محض رسیدن به هتل یکی از دانشجویان می‌گوید، الحمدلله که وهابیون هنوز هتل را تخریب نکردند.





نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » آسمانی ( دوشنبه 87/6/25 :: ساعت 9:44 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

انتقال وبلاگ
بازگشت دوباره
خداحافظی
راز عدم ازدواج حضرت معصومه (س)
توبه قاتل
[عناوین آرشیوشده]